جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شبکه موج تا ماده

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
درمانی برای یائسگی

PEMF درمانی برای یائسگی

درمان یائسگی با PEMF

PEMF درمانی برای یائسگی

PEMF درمانی یا Pulsed Electromagnetic Field (PEMF) Therapy در مورد بعضی از علائم و عوارض و شرایط پس از یائسگی مورد مطالعه قرار­گرفته است و می­تواند به طور بالقوه برای زنان یائسه مفید باشد. یائسگی برای یک زن اجتناب ناپذیر است، مطمئناً یک بیماری، عفونت یا آسیب نیست. نمی توان از یائسگی جلوگیری کرد، اما میتوان تغییرات منفی در سلامت بدن را کاهش داد! اثرات و علائم یائسگی بسیار گسترده است و می­تواند بسیاری از ساختارها و سیستم­ها از جمله استخوان­ها، عضلات، مغز، سیستم قلبی عروقی و اندام­های لگنی را تحت تاثیر قرار دهد.

میدان­های الکترومغناطیسی پالسی برای کاهش عوارض برخی از شرایط و علائم یائسگی از جمله پوکی استخوان، سردرد، استرس، اختلالات خواب و موارد دیگر مورد مطالعه قرار­گرفته­است. تحقیقات بالینی برای بعضی از عوارض مرتبط با یائسگی، عمدتاً شامل پوکی استخوان و استئوپنی در زنان یائسه، ادامه دارد. در ادامه، در مورد یائسگی بیشتر بدانیم و ببینیم که PEMF چگونه می­تواند کمک کند.

درمان یائسگی با PEMF

یائسگی چیست؟

یائسگی پایان سال های باروری است و بخشی طبیعی از روند پیری است. سن شروع یائسگی معمولاً بین 45 تا 55 سالگی است، که در آن یک سال بدون قاعدگی طی می­شود. طبق گزارش انجمن یائسگی آمریکای شمالی، میانگین سنی زنان برای رسیدن به یائسگی 51 سال است.

یائسگی پس از یک دوره کاهش تدریجی سطح هورمون­های جنسی زنانه به نام پیش­یائسگی فرا می­رسد. در این دوره،  تخمدان‌ها تولید هورمون استروژن را متوقف می‌کنند و تخمک‌­گذاری ماهانه و آزادسازی تخمک انجام نمی­شود. همچنین کاهش سطح پروژسترون و افزایش هورمون محرک فولیکول (FSH) و هورمون لوتئینه کننده  (LH) وجود دارد. می­توانید انتظار داشته باشید که این مرحله قبل از یائسگی از چند ماه تا 10 سال طول بکشد. این دوره از نوسانات سطوح هورمونی زمانی است که احتمال بروز علائم وجود دارد.

درمان یائسگی با PEMF

یائسگی زودرس

یائسگی قبل از موعد یا زودرس می­تواند در هر سنی رخ دهد و در بسیاری از موارد علت مشخصی وجود ندارد. گاهی اوقات در اثر معالجات درمانی مانند جراحی برای برداشتن تخمدان­ها ایجاد می­شود. برخی از درمان‌های سرطان سینه (شیمی‌درمانی یا رادیوتراپی) شما را به سمت یائسگی سوق می‌دهد یا ممکن است به دلیل یک بیماری زمینه‌ای مانند سندرم داون یا بیماری آدیسون ایجاد شود. شروع زودهنگام یائسگی، چالش های خاص خود را دارد و احتمال عوارض طولانی مدت، مانند پوکی استخوان بیشتر است.

اکثر زنان برخی از علائم را در حوالی سن یائسگی تجربه می­کنند، اما سن شروع، مدت و شدت آن در بین بانوان بسیار متفاوت است. که این موضوع باعث سردرگمی فراوان می­شود. برخی از زنان اعلام می‌کنند که تنها با علائم خفیف «از پس آن برآمده‌اند»، اما برخی دیگررنج زیادی می‌برند. برای برخی از زنان، ترکیبی از علائم یائسگی آنها را به این فکر می‌اندازد که آیا مشکلی جدی در آنها وجود دارد یا خیر!

برای پیشگیری از چالش­های سلامتی و یا کاهش آن در دوران یائسگی، می­توان اقدامات زیادی انجام داد از جمله:  تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی، ورزش، مکمل­ها و درمان­های خاص براساس دستورالعمل­های حرفه­ای. این مساله که راهبردهای مدیریت سبک زندگی چه در بلند مدت و چه در کوتاه مدت سهم بزرگی در توانایی بهبود علائم یائسگی دارند، اثبات شده است.

PEMF نیز می­تواند نقش حمایتی را به عنوان یک درمان مکمل برای مدیریت علائم یائسگی ایفا کند. این نه تنها یک تکنولوژی ضد پیری است، بلکه دارای مطالعات بالینی است که فواید مثبت زیادی را در مورد عوارضی مانند پوکی استخوان نشان می­دهد.

درمان یائسگی با PEMF

درمان با PEMF برای علائم و عوارض یائسگی

طبق تحقیقات موجود، PEMF را می­توان برای اکثر علائم یائسگی به کار برد. در لیست زیر، می­توانید منابع مطالعه بیشتری را در مورد مزایای درمانیPEMF برای علائم و شرایط یائسگی پیدا کنید. ما علائم رایج یائسگی و مقالات تحقیقاتی مربوط به درمان با PEMF را ارائه کرده­ایم که کاربرد آن را با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار می­دهد.

درمان یائسگی با PEMF

اثر PEMF درمانی بر روی علائم یائسگی

تعریق شبانه، گرگرفتگی، ضربان قلب نامنظم

گُرگرفتگی ممکن است به دلیل سطوح پایین استروژن و همچنین پرکاری تیروئید رخ دهد. در حالی­که درمان با PEMF در مورد کم­کاری تیروئید بررسی شده، شواهد کمی در مورد استفاده از آن برای پرکاری تیروئید وجود دارد.  PEMF درمانی همچنین برای سلامت قلب و فشار خون بالا مورد پژوهش قرار گرفته است.

در مورد موضوعات اختلال خواب و خستگی: برای بررسی تحقیقات خواب به درمان با PEMF مراجعه کنید.

در مورد موضوعات مشکلات گوارشی، نفخ، افزایش وزن: PEMF درمانی به دلیل اثر ضد التهابی که دارد یک مقوی عالی برای دستگاه گوارش است. در این مقاله مروری تحقیقاتی در مورد PEMF برای تغذیه، سیستم گوارش و سلامت روده بیشتر بیاموزید.

در مورد موضوعات تنش عضلانی، درد مفاصل، شوک الکتریکی، سوزن سوزن شدن: درمان با PEMF مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که برای اکثر موارد دردهای اسکلتی عضلانی مانند آرتریت، مولتیپل اسکلروزیس و کمردرد مزمن مفید است.

درمان یائسگی با PEMF

پوکی استخوان

برخی کارآزمایی‌های بالینی به طور ویژه برای مطالعه اثرات PEMF درمانی روی پوکی استخوان ناشی از یائسگی (PMOP) انجام شده است. در زنان مسن مبتلا به PMOP، مشخص شده که تراکم پایین استخوان و پوکی آن، به طور قابل توجهی خطر شکستگی را افزایش می­دهد. در حال حاضر، بسیاری از درمان‌های جایگزین استروئیدی و هورمونی در تلاش برای حفظ توده و استحکام استخوانی، تجویز می‌شوند. فواید میدان‌های الکترومغناطیسی پالسی (PEMFs) که در درمان بیماران مبتلا به تاخیر در ترمیم شکستگی و شکستگی‌های استخوان بدون جوش­خوردگی ثابت شده، ممکن است به عنوان یک درمان بالقوه و مکمل دیگر برای PMOP باشد. 

در سال 2015، دانشمندان یکی از دانشگاه‌های به نام قاهره یک کارآزمایی بالینی را برای بررسی اثرات برنامه تمرین وزنه(CWT)  و  PEMFدرمانی با شدت کم و فرکانس پایین را در زنان مسن انجام دادند. در این مطالعه 12 هفته­ای، آنها به این نتیجه رسیدند که درمان با PEMF نسبت به برنامه های CWD در بهبود تراکم مواد معدنی استخوان موثرتر است.

در سال 2018، دانشمندان ایتالیایی یک مطالعه آزمایشی برای آگاهی از اثرات متابولیکی PEMF برای پوکی استخوان ناشی از یائسگی انجام دادند.

همچنین در سال 2018، دانشمندان چینی با همکاری در حوزه های توانبخشی، غدد درون ریز و رادیولوژی اعلام کردند که میدان الکترومغناطیسی پالسی، یک فیزیوتراپی مؤثر در زنان یائسه است و این تأثیر ممکن است حداقل تا حدی میزان چربی درون مغز استخوان را تنظیم کند.

در مطالعه دیگری، دانشمندان چینی اثرات درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی را بر شکستگی های مهره در زنان یائسه مبتلا به پوکی استخوان مطالعه کردند و دریافتند که گروه PEMF بهبودهایی در سطح درد، کیفیت زندگی و سلامت استخوان نشان دادند.

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع هستید، مقاله مروری تحقیقاتی ما در مورد PEMF درمانی برای پوکی استخوان شواهد بیشتری را برای شما ارائه می­دهد.

در موضوعات خارش پوست، ریزش مو، ناخن های شکننده، آلرژی، بوی بدن: به مقالات تحقیقاتی ما در مورد سلامت پوست و آلرژی مراجعه کنید.

در موضوعات اضطراب، افسردگی، اختلال پنیک؛ تمرکز ضعیف: PEMF درمانی، نشان داده است که افسردگی و اضطراب را کاهش می­دهد و باعث افزایش سلامت مغز است.

این یک فناوری مهم و موثر که مغز را تحریک می­کند و توسط ورزشکاران استفاده می­شود. همچنین یک محافظ عصبی است و در توانبخشی عصبی نیز کاربرد دارد. در مسائل مربوط به سلامت مغز و روان مرتبط با یائسگی، PEMF می­تواند نقش محوری در تحریک بهبودی داشته باشد.

بی اختیاری استرسی ادرار

در سال 2016، دانشمندانی از استرالیا و مالزی به طور مشترک یک مطالعه بالینی تصادفی دوسوکور را برای آگاهی از اثربخشی PEMF برای بی­اختیاری استرسی ادرار انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که استفاده طولانی مدت (32 جلسه در 14 ماه) درمان با  PEMF، یک درمان جایگزین کارامد برای بی­اختیاری استرسی ادرار است.

سوزش دهان، مشکلات لثه

در مطالعه تحقیقاتی در مورد اثربخشی لیزر درمانی سطح پایین برای سندرم سوزش دهان، این نتیجه به دست آمد که LLLT در کاهش درد بیماران مبتلا به سندرم سوزش دهان (BMS) موثر است.

همچنین مشخص شده­است که PEMF باعث افزایش تشکیل استخوان پس از ایمپلنت دندان می­شود

مطالعات بیشتر می­تواند مزایای PEMF برای لثه­ها و BMS را برجسته­ترکند، این مطالعات آینده­نگر، خارج از محدوده­ی درمان با PEMF در مورد علائم یائسگی نیست. سایر شرایط و عوارض یائسگی مانند عفونت های ادراری، خشکی واژن، کاهش میل جنسی، دوره های نامنظم و درد سینه وجود دارد که در مورد آنها باید تحقیقات بیشتری با استفاده از PEMF درمانی صورت پذیرد.

درمان یائسگی با PEMF

آنچه باید در مورد PEMF به خاطر بسپاریم:

فواید درمان با PEMF به خوبی مستند شده است. و اکنون تحقیقات به طور مداوم از PEMF به عنوان یک درمان موثر برای چندین عارضه یائسگی پشتیبانی می­کند. PEMF درمانی همچنین به پیشگیری و مدیریت عوارض طولانی مدت مرتبط با یائسگی مانند پوکی استخوان کمک می­کند.

این روش دارای پتانسیل قابل توجهی برای تحقیقات و مطالعات بیشتر برای مبارزه با انبوهی از علائم و چالش های سلامتی پایدار است، که یائسگی به همراه دارد. پزشکانی که به عوارض یائسگی می‌پردازند، مطمئناً می­توانند درمان با PEMF را به عنوان یک روش درمانی در نظر بگیرند زیرا براساس تحقیقات این روش، یک درمان مکمل غیرتهاجمی و کارآمد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست

دستگاه بیوفیلیا لوتوس که از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های بیورزونانسی هستند، قادر به اسکن ارگان های مختلف بدن، تشخیص و درمان بیماری ها می باشند.

دستگاه پیشرفته لوتوس NLS به عنوان جدیدترین دستگاه بیورزونانسی قادر به آنالیز فرکانس و ارتعاشات اندام های مختلف در حد سلول و حتی کروموزوم ها می باشد .

درخواست مشاوره آنی

فرم مشاوره هوشمند ما با قابلیت تعیین زمان و نوع تماس میتواند برای رسیدن به نتیجه مطلوب به شما کمک کند، پس از تکمیل فرم توسط شما ، کارشناس مربوطه ، در زمان تعیین شده و از راه ارتباطی انتخاب شده با شما تماس خواهد گرفت.

مشاوره هوشمند

نام و نام خانوادگی(ضروری)
نام و نام خانوادگی
روش ارتباطی
شماره تماس
تاریخ تماس
YYYY slash MM slash DD
ساعت تماس(ضروری)
ساعت تماس
:
موضوع درخواست مشاوره

× سوالی دارید؟