جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شبکه موج تا ماده

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
PEMF درمانی برای کمر درد و سلامت ستون فقرات

PEMF درمانی برای کمر درد و سلامت ستون فقرات

درمان یائسگی با PEMF

PEMF درمانی برای کمر درد و سلامت ستون فقرات

استفاده از درمان با روش PEMF برای کمردرد یک گزینه درمانی موثر، غیرتهاجمی و ایمن است. در این مقاله تحقیقات بالینی موجود را که از درمان با میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF) برای کمردرد حاد و مزمن پشتیبانی می‌کند، مرورمی­ کنیم.

درمان یائسگی با PEMF

چرا PEMF برای کمر درد و سلامت ستون فقرات استفاده میشود؟

نگاهی گذرا به حقایق و آمار مربوط به کمردرد انجمن کایروپراکتیک آمریکا نشان می‌دهد که کمردرد مشکلی جدی است که میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. چه شرایطی باعث کمردرد می­شود؟

سیاتیک، فرسایش ستون فقرات، تنگی ستون فقرات، پوکی استخوان، بی نظمی­های اسکلتی، فیبرومیالژیا، اسپوندیلیت و مشکلات برآمدگی دیسک ستون فقرات مانند بیرون زدگی، فتق یا پارگی دیسک باعث اکثر مشکلات و بیماری­های ستون فقرات می­شود.

درمان با میدان الکترومغناطیسی پالسی یا PEMF درمانی در مقایسه با درمان‌های رایج کمردرد مانند کمپرس سرد و گرم، هفته‌ها استراحت دربستر، تمرین‌های فیزیوتراپی، داروهایی مانند مسکن‌ها، بی‌حس‌کننده‌ها، استروئیدها یا مواد مخدر، یک راه‌حل درمانی مؤثر و راحت است.

PEMF درمانی از رویکردهایی مانند طب سوزنی، جا انداختن ستون فقرات، ماساژ درمانی و درمان­های طبیعی برای التیام و کاهش درد، پشتیبانی می­کند، درمان با میدان­های الکترومغناطیسی پالسی باعث افزایش بازسازی سلولی می­شود که می­تواند نتایج را تا حد زیادی بهبود بخشد. بنابراین، متخصصان و کاربران خانگی  باید PEMF درمانی را به عنوان یک درمان مکمل  برای کمردرد در نظر بگیرند.

درمان یائسگی با PEMF

آزمایشات بالینی در PEMF درمانی برای کمر درد و سلامت ستون فقرات

در سال 2012، یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده، بیمارانی را که از درمان با میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF درمانی) در مدیریت بیماران مبتلا به رادیکولوپاتی دیسکوژنیک کمری استفاده می‌کردند، ارزیابی کرده و نتیجه گرفت: «درمان با PEMF یک روش مؤثر درمانی برای رادیکولوپاتی کمری ناشی از پرولاپس دیسک کمر است.

علاوه بر بهبود علائم رادیکولارِ مشاهده شدهِ بالینی، PEMF همچنین در کاهش تراکم ریشه عصبی موثر به نظر می­رسد همانطور که بهبود پارامترهای SSEP پس از درمان قابل شاهده است.

در سال 2008،  کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل شده با PEMF درمانی روی بیش از سیصد بیمار مبتلا به همجوشی مهره­های گردنی انجام شد و مشاهده شد که کمک قابل توجهی کرد.

تحقیقی در سال 2016 توسط پنج دانشمند آمریکایی علم ژنتیک انجام شد، آن­ها با مطالعه خود ثابت کردند: “درمان با میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF) بیان ژن­های مرتبط با تخریب دیسک را در سلول­های دیسک بین مهره­ای انسان کاهش می­دهد.”

در سال 2019، دانشمندان دپارتمان فیزیوتراپی اختلالات اسکلتی عضلانی و جراحی دانشگاه قاهره یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده را برای مطالعه تأثیر PEMF بر روی بیماران مبتلا به کمردرد انجام دادند.

آنها اثرات میدان الکترومغناطیسی پالسی 50 هرتز 20 گاوس را به مدت 4 هفته مورد مطالعه قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که افزودن درمان با PEMF به پروتکل‌های فیزیوتراپی مرسوم برای کمردرد، بهبود بالینی فوق‌العاده‌ای در درد، تحرک عملکردی و دامنه حرکتی کمر ایجاد می‌کند.

یک بررسی سیستماتیک از RCT (کارآزمایی بالینی کنترل شده) توسط دانشمندان پرتغالی و اسپانیایی در مورد اثربخشی درمان با میدان الکترومغناطیسی پالسی در مورد کمردرد به این نتیجه رسید که PEMF در واقع قادر به تسکین درد و بهبود عملکرد است.

در سال 2017، Nursing Outlook یک مطالعه آزمایشی برای تعیین اثربخشی PEMF بر روی علائم کمردرد مزمن همراه با سلامت روان و عوارض ناتوانی منتشر کرد. آنها این مطالعه را بر روی سربازان ارتش ایالات متحده انجام دادند، زیرا کمردرد یکی از شایع­ترین شکایات نیروهای نظامی است و برای بهبود نتایج و بهره وری به یک رویکرد جامع نیاز است.

آنها دریافتند که PEMF سلامت روان را بهبود می­بخشد، اما بهبود قابل توجهی در وضعیت کمردرد مشاهده نشد. پروتکل اعمال شده نامشخص است، بنابراین اظهار نظر در مورد این نتیجه دشوار است.

این مطالعات در مورد کمردردهای غیر اختصاصی هستند. تحقیقات بیشتر را می‌توان بر اساس شرایط خاصی که باعث ایجاد درد می‌شود، مانند مولتیپل اسکلروزیس (MS)، آرتریت و پوکی استخوان یافت.

درمان یائسگی با PEMF

چگونه از PEMF درمانی برای کمر درد و سلامت ستون فقرات استفاده می­شود؟

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً سعی دارید راه حلی برای کمردرد خود بیابید. داشتن یک دستگاه PEMF مطمئناً  ارزش آن را دارد زیرا علاوه بر این­که مقرون به صرفه است، با محافظت و تقویت سیستم ایمنی طبیعی بدن و توانایی بازسازی، فراتر از تسکین درد است.

از بین وسایل ساخته شده برای درمان با میدان­های الکترومغناطیسی پالسی برای تسکین کمردرد، تشک PEMF بدیهی­ترین انتخاب خواهد بود زیرا می­تواند کل ستون فقرات را به وسیله PEMFمورد هدف قرار دهد.

یک دستگاه پوشیدنی PEMF نیز می­تواند تا حد زیادی موثر باشد، اپلیکاتورها به سادگی، در جای آسیب دیده، قرار گرفته یا از نقاط هدف / مریدین­ها(کانال­های انرژی در بدن) برای تحریک گردش خون و افزایش ریکاوری طبیعی استفاده می­شود.

یک روش ایده­آل برای اعمال PEMF این­است که آن را در حالی­که صاف روی پشت خود دراز کشیده­اید و حداقل به مدت 30 دقیقه استفاده کنید. استفاده از آن در تمام طول شب در رختخواب شما نیز عالی عمل می­کند، به خصوص اگر از سیستم­های PEMF با شدت پایین استفاده کنید.

کاربرد منظم PEMF بهترین نتایج را ارائه می­دهد، باعث افزایش سطح انرژی وکاهش درد می­شود. بسته به علت و شدت وضعیت کمردرد، باید سیستم PEMF را متناسب با آن اعمال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست

دستگاه بیوفیلیا لوتوس که از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های بیورزونانسی هستند، قادر به اسکن ارگان های مختلف بدن، تشخیص و درمان بیماری ها می باشند.

دستگاه پیشرفته لوتوس NLS به عنوان جدیدترین دستگاه بیورزونانسی قادر به آنالیز فرکانس و ارتعاشات اندام های مختلف در حد سلول و حتی کروموزوم ها می باشد .

درخواست مشاوره آنی

فرم مشاوره هوشمند ما با قابلیت تعیین زمان و نوع تماس میتواند برای رسیدن به نتیجه مطلوب به شما کمک کند، پس از تکمیل فرم توسط شما ، کارشناس مربوطه ، در زمان تعیین شده و از راه ارتباطی انتخاب شده با شما تماس خواهد گرفت.

مشاوره هوشمند

نام و نام خانوادگی(ضروری)
نام و نام خانوادگی
روش ارتباطی
شماره تماس
تاریخ تماس
YYYY slash MM slash DD
ساعت تماس(ضروری)
ساعت تماس
:
موضوع درخواست مشاوره

× سوالی دارید؟