جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شبکه موج تا ماده

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
درمان سردرد و میگرن

PEMF برای درمان سردرد و میگرن

درمان یائسگی با PEMF

PEMF برای درمان سردرد و میگرن

درمان با میدان الکترومغناطیسی پالسی یا PEMFدرمانی، می­تواند  برای درمان سردرد و میگرن بسیار موثر باشد. مطالعات بالینی متعددی وجود دارد که اثربخشی درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی را برای درمان اختلالات میگرن و سردرد اثبات کرده­اند.

سردرد چیزی است که تقریباً همه ما در زندگی خود، آن را تجربه می­کنیم. سردرد انواع مختلفی دارد،

اما سه نوع متداول آن عبارتند از: میگرن، سردرد تنشی(عصبی) و سردرد خوشه­ای [1].

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، 15 درصد از جمعیت جهان درگیر میگرن هستند و همچنین می­تواند باعث ناتوانی­های عصبی جدی شود.

میگرن یک بیماری ارثی است که معمولا یک طرفه و گاهی دو طرفه می­باشد، با درد متوسط ​​تا شدید که با فعالیت بدنی بدتر می­شود و ممکن است با حالت تهوع استفراغ، فوتوفوبیا [1] (حساسیت به نور) و فونوبیا [2] (ترس از صدای بلند) همراه باشد. میگرن در هر زمانی از روز می­تواند رخ دهد و از 4 تا 72 ساعت، ادامه داشته باشد.

مکانیسم بیماری­زایی نامشخص است، به نظر می­رسد که یک مبنای ژنتیکی در پس زمینه ایجاد میگرن وجود دارد. تغییرات متعددی در ایجاد میگرن شناسایی شده است و علاوه بر دلایل ژنتیکی، محیط نیز نقش ویژه­ای در بروز این اختلال بازی می­کند، به گونه­ای که از یک سو، تغییرات ژنتیکی احتمالا مسئول شروع میگرن و از سوی دیگر، عوامل محیطی به عنوان تشدید کننده این بیماری مرتبط  است. [2]

اوج شیوع میگرن در زنان در سنین باروری است و زنان در مقایسه با مردان علائم و عوارض بیشتری از میگرن را تجربه می­کنند که مربوط به تغییرات هورمون­های جنسی زنانه در این دوران است. تغییر سطح هورمون‌های جنسی زنانه در بروز میگرن در دوران بارداری و تا حدی بر شیردهی تأثیر می‌گذارد و مکانیسم اصلی میگرن قاعدگی است [3].

برای آشنایی با اثرات درمان از طریق میدان الکترومغناطیسی پالسی یا PEMF درمانی،  برای رفع سردرد و میگرن، باید با این بیماری، علل و علائم آن آشنا شویم و سپس شواهد بالینی PEMF درمانی را برای این بیماری، ارزیابی کنیم.

درمان یائسگی با PEMF

چرا PEMF بهترین راه برای درمان سردرد و میگرن است؟

PEMF به عنوان یک درمان مکمل، می­تواند راه حل مناسبی برای سردرد و میگرن باشد زیرا این فناوری تسکین درد، غیر تهاجمی و بدون دارو است. میدان­های الکترومغناطیسی پالسی اِعمال شده به مغز به عنوان تحریک مغناطیسی­ترانس­کرانیال [3] (TMS) عمل می­کنند.

سردرد و میگرن می­تواند به دلیل اضطراب، استرس و همچنین التهاب در مغز رخ دهد. همچنین استفاده بیش از حد از برخی داروها می­تواند دلیلی برای سردرد یا میگرن باشد. دانشمندان دپارتمان نورولوژی UCLA (کالیفرنیا) در مقاله­ای بیان کردند که جریان خون یا عملکرد عروقی در طول حمله میگرن مختل می­شود که می­توان از آن به عنوان یک هدف درمانی استفاده کرد [2].

در مطالعه اخیر که توسط کلینیک Mayo انجام شد، تأثیر درمان با PEMF بر عملکرد عروقی و فشارخون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا در یک کارآزمایی کنترل­شده با دارونما ارزیابی شد. نتیجه به­دست آمده نشان داد 12 هفته درمان با PEMF ممکن است فشار خون و عملکرد عروقی را در بیماران مبتلا به فشار خون بالا بهبود بخشد [4].

درمان یائسگی با PEMF

درمان سردرد و میگرن ناشی از سیکل قاعدگی و PEMF

عدم تعادل هورمونی ممکن است در طول دوره­های قاعدگی در زنان رخ دهد، همچنین می­تواند باعث میگرن یا سردردهای مکرر شود. در یک بررسی تحقیقاتی از مرکز سردردِ Graharm که در مجله Headache منتشر شد، توضیح داده شد سطح استروژن کاهش یافته و به همین دلیل منجر به کاهش سروتونین و در نتیجه باعث میگرن و افسردگی می‌شود [5].

تحقیقات زیادی در مورد PEMF درمانی بر روی افسردگی انجام شده­است. در سال 1996، دکتر  Sandyk، یکی از پیشگامان تحقیقات PEMF در ایالات متحده، یک مطالعه موردی [4] را انجام داد و ثابت کرد PEMF انتقال عصبی سروتونین را تسهیل می­کند [6]. بنابراین PEMF با بهبود علل و علائم، می­تواند یک گزینه درمانی مناسب باشد. PEMF برای زنان مبتلا به اختلالات قاعدگی یا قاعدگی دردناک نیز، موثر و مفید بوده­است [7].

درمان یائسگی با PEMF

درمان سردرد و میگرن با PEMF

PEMFهای با فرکانس پایین و شدت کم در پژوهش­های تحقیقاتی متعددی برای درمان سردرد و میگرن و همچنین اختلالات خواب، توانبخشی سکته مغزی و مدیریت درد مورد مطالعه قرار گرفته­اند.

در سال 2016، مجله بین‌المللی کارآزمایی‌های بالینی، نتایج یک کارآزمایی تصادفی‌شده، یک­سو­کور [5] و کنترل‌شده با دارونما را که در ایران انجام شده­است را منتشر کرد که اثربخشی PEMF را در میگرن مقاوم یا اختلالات سردرد طولانی‌مدت مداوم مورد مطالعه قرار داده­است. محققان به این نتیجه رسیدند که تحریک PEMF با فرکانس 10 هرتز، می‌تواند در مواردی که درمان‌های استاندارد و/یا تهاجمی شکست خورده‌اند، یک درمان مفید باشد [8].

 

مرکز پزشکی ارتش مادیگان، واشنگتن یک کارآزمایی بالینی انجام داد و مزایای زیادی را از روش درمان با میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF درمانی)  برای میگرن به­دست آورد. آنها از روش جالبی با استفاده از PEMF در قسمت داخلی ران برای درمان میگرن استفاده کردند [9]. پزشکان طب سوزنی، فیزیوتراپی و TCM به راحتی می­توانند این ارتباط را در اینجا توضیح دهند.

میگرن بیماری چند­بعدی است و اغلب به صورت بی­صدا ظاهر ­شده و باعث ایجاد درد یا ناراحتی در سایر قسمت­های بدن می­شود. سیستم عصبی که باعث می­شود ما احساس درد کنیم برای بقا ضروری است و کل بدن ما را که شامل مغز، ستون فقرات، ماهیچه­ها و غیره می­شود، به هم متصل می­کند.

بنابراین، تحریک و تعادل کل بدن احتمالا استراتژی ساده­ای برای دستیابی به موفقیت است که به فوریت نیاز به بررسی بالینی دارد. فواید زیادی برای درمان از طریق PEMF علاوه بر درمان سردرد و میگرن وجود دارد، بنابراین یک سیستم کامل، احتمالا بهترین راهکار برای دستیابی به یک دستگاه PEMF درمانی مناسب برای استفاده منظم است.

درمان یائسگی با PEMF

نتیجه گیری مقاله درمان سردرد و میگرن

PEMF درمانی یا درمان از طریق امواج الکترومغناطیسی پالسی یک روش درمانی غیر تهاجمی و بدون دارو است که مطمئناً می­تواند یک گزینه عالی برای درمان سردرد و میگرن در آینده باشد. شواهد زیادی برای دادن مجوز به تحقیقات و آزمایشات بیشتر برای استفاده از درمان از طریق PEMF برای سردرد و میگرن وجود دارد و موفقیت آن در مطالعات متعددی به اثبات رسیده­است.

منابع:

1.Classification and diagnostic criteria for headache disorders, cranial neuralgias and facial pain. Headache Classification Committee of the International Headache Society. Cephalalgia. 1988;8 Suppl 7:1-96. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3048700

2.Brennan K, Charles A. An update on the blood vessel in migraine. Current Opinion in Neurology. Published online June 2010:266-274. doi:10.1097/wco.0b013e32833821c1

3.Burch R. Epidemiology and Treatment of Menstrual Migraine and Migraine During Pregnancy and Lactation: A Narrative Review. Headache. 2020 Jan;60(1):200-216. doi: 10.1111/head.13665. Epub 2019 Oct 3. PMID: 31579938.

4.Stewart G, Wheatley-Guy C, Johnson B, Shen W, Kim C. Impact of pulsed electromagnetic field therapy on vascular function and blood pressure in hypertensive individuals. J Clin Hypertens (Greenwich). 2020;22(6):1083-1089. doi:10.1111/jch.13877

5.Loder E. Menstrual migraine: pathophysiology, diagnosis, and impact. Headache. 2006;46 Suppl 2:S55-60. doi:10.1111/j.1526-4610.2006.00555.x

6.Sandyk R. Freezing of gait in Parkinson’s disease is improved by treatment with weak electromagnetic fields. Int J Neurosci. 1996;85(1-2):111-124. doi:10.3109/00207459608986356

7.Kamal H, Abd El Aziz A, El Nahas E. Effect of pulsed electromagnetic field on menstrual distress in primary dysmenorrhic women. J Med Sci Res. Published online 2018:250. doi:10.4103/jmisr.jmisr_85_18

8.Hatef B, Hashemirad F, Meftahi GH, et al. The efficiency of pulsed electromagnetic field in refractory migraine headaches: a randomized, single-blinded, placebo-controlled, parallel group. Int J Clin Trials. Published online February 14, 2016:24. doi:10.18203/2349-3259.ijct20160475

9.Sherman R, Acosta N, Robson L. Treatment of migraine with pulsing electromagnetic fields: a double-blind, placebo-controlled study. Headache. 1999;39(8):567-575. doi:10.1046/j.1526-4610.1999.3908567.x

 

[1] photophobia

[2] phonophobia

[3] transcranial magnetic stimulation

[4] case study

[5] single-blind   در مطالعه یک­سوکور: مسئول انجام آزمایش، دارای اطلاعات مربوط به نوع دارو یا روش اعمال شده است ولی بیمار از این اطلاعات، آکاهی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست

دستگاه بیوفیلیا لوتوس که از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های بیورزونانسی هستند، قادر به اسکن ارگان های مختلف بدن، تشخیص و درمان بیماری ها می باشند.

دستگاه پیشرفته لوتوس NLS به عنوان جدیدترین دستگاه بیورزونانسی قادر به آنالیز فرکانس و ارتعاشات اندام های مختلف در حد سلول و حتی کروموزوم ها می باشد .

درخواست مشاوره آنی

فرم مشاوره هوشمند ما با قابلیت تعیین زمان و نوع تماس میتواند برای رسیدن به نتیجه مطلوب به شما کمک کند، پس از تکمیل فرم توسط شما ، کارشناس مربوطه ، در زمان تعیین شده و از راه ارتباطی انتخاب شده با شما تماس خواهد گرفت.

مشاوره هوشمند

نام و نام خانوادگی(ضروری)
نام و نام خانوادگی
روش ارتباطی
شماره تماس
تاریخ تماس
YYYY slash MM slash DD
ساعت تماس(ضروری)
ساعت تماس
:
موضوع درخواست مشاوره

× سوالی دارید؟